Hoppa till innehåll
AD70 Choklad » Köpvillkor

Köpvillkor

Vi reserverar oss för eventuella slutförsäljningar. Observera produkten kan skilja från bilderna då pralinerna är handgjorda och varje pralin är unik. Genomförd beställning innebär att du godkänner våra köpvillkor och samtycker till att namn och adress registreras i vårt kundregister.

Allmänt

För att få handla hos AD70 (www.ad70.se), måste du vara över 18 år. Vid beställning i vår webbutik träffas avtal om köp när din betalning blivit godkänd. Om du handlar med annan persons personuppgifter, utan dennes medgivande, och detta innebär ekonomisk eller annan skada för AD70, kommer detta att polisanmälas.

Priser

Samtliga priser anges i svenska kronor (SEK) och inkluderar moms. Frakt tillkommer om 79 kronor per beställning. Betalningsalternativ

Vi erbjuder betalning genom Klarna via webbutiken. Väl i Klarna kan du välja många olika betalningsalternativ, bland annat Swish och delbetalning.

Leverans

Varorna skickas med PostNord inom 2-5 arbetsdagar. En orderbekräftelse skickas efter beställning till din e-postadress. När ditt paket är framme hos ombud skickar PostNord ett meddelande med en kod som du anger vid upphämtning hos ombudet.

Leverans vid temperatur över 15 °C

Idag har vi inte möjlighet att erbjuda kylfrakt eller paketera chokladen på ett värmeisolerande sätt. Därför står vi inte för eventuella skador chokladen kan utsättas av på grund av
temperaturer över 15 °C.

Avbeställning

Om du vill avbeställa en lagd beställning, kontakta vår kundservice snarast på info@ad70.se
Om din beställning redan har hunnit bli expedierad är det inte längre möjligt att avbeställa varan/varorna och du är därmed skyldig att motta din beställning. Om du efter att du tagit emot din vara ångrar ditt köp gäller nedan kring ångerrätten vid köp av livsmedel.

Ångerrätt

Enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (SFS 2005:59) gäller inte ångerrätt för livsmedel och andra dagligvaror. Du har alltså ingen ångerrätt för köpta varor.

Reklamation

Transportskada ska anmälas till PostNord så snart skadan upptäcks. Om en vara är felaktig ska du snarast kontakta info@ad70.se och ange felet, så får du information om hur du ska gå tillväga.

Sekretess

AD70 tar ansvar för alla personuppgifter som du lämnar till oss när du registrerar dig som kund. För mer information se INTEGRITETSPOLICY på hemsidan.

Force majeure

Vi anser oss befriade från förpliktelsen att fullgöra nämnda avtal i händelse av naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer samt jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses eller undvikas.